Instrukcje obsługi, porady: Integracje
Integracja sklepu z modułem E-commerce Google Analytics
Posted by Sławomir Walada on 08 August 2014 11:04 AM

Prowadzenie sprzedaży internetowej na platformie Selly zostało wzbogacone o pełną integrację z bezpłatnymi analizami statystycznymi dostarczanymi przez narzędzie Google Analytics. Podstawowe statystyki były możliwe zawsze, ale dopiero integracja z modułem E-commerce otwiera nowe możliwości w analizie sprzedaży. Moduł E-commerce z Google Analytics pozwala śledzić transakcje w sklepie i dostarcza cennych informacji na temat źródeł przychodów.

 

Funkcjonalność integracji sklepu z modułem E-commerce Google Analytics


  • Za pomocą modułu E-commerce poznasz:
    • współczynnik konwersji
    • najważniejsze źródła przychodów (porównywarki, AdWord lub inne kampanie reklamowe)
    • zestawienie przychodów z produktów (najlepiej sprzedawane produkty)
    • średnia wartość zamówienia
    • popularność kategorii i przychody z nich
    • zestawienie przychodów i kosztów wysyłki
    • ilość odwiedzin Klientów przed dokonaniem zakupu
    • ilość dni, które minęły od pierwszej wizyty do momentu zakupu
  • Jak włączyć modul E-commerce w Google Analytics:
    • zaloguj się do konta w Google Analytics
    • na liście profili kliknij w link "Edytuj"
    • w sekcji "Informacje o profilu witryny głównej" kliknij w prawym górnym rogu na link "Edytuj"
    • w sekcji "Witryna e-commerce" wybierz opcję: "Tak, witryna typu e-commerce" i zapisz zmiany
    • z listy profili skopiuj identyfikator konta, np. UA-17596661-1
    • w panelu administracyjnym sklepu w menu "Konfiguracja" przejdź do sekcji "Integracje - opcje dodatkowe" i wklej identyfikator konta w odpowiednie pole
    • ustaw przełączniki statystyk na pozycję "Tak" i zapisz zmiany
    • wkrótce w statystykach Google Analytics będą się gromadziły dodatkowe informacje dla modułu E-commerce
Kod statystyk Analytics jest generowany zgodnie z zaleceniami Google. Jest to kod asynchroniczny, umieszczany w sekcji HEAD, który nie powoduje opóźnienia w ładowaniu strony internetowej.

Komentarze (0)
Help Desk Software by Kayako Resolve